|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
17. juni 2006 |
| Fra: |
*tulle* |
| Emne: |
SV: Soevnmangel |
|
Kære Anne Vi havde det på præcis samme måde. Den første måned til halvanden står fortsat i min erindring som en MEGET lang marathon med børn i armene KONSTANT og ALT for lidt søvn. Jeg tænkte også meget tit, at det hele ville have været nemmere, hvis vi havde fået børnene med x-antal års mellemrum. Hos os aftog det dog relativt hurtigt igen, det var som om, at børnene havde behov for at tanke en masse tryghed op ved at ligge meget i arm, og det fik de lov til. Nu, hvor de er tre måneder, kan de sagtens ligge og vente på den anden, feks ved enkeltamning eller bleskift, og det går rigtig fint med - efter at have holdt dem i armene i 10-15 minutter - at lægge dem til at sove i deres egne senge, hvor vi så sidder hos dem og holder dem i hånden, mens de falder "resten af vejen i søvn". Vi ser de første ca. 10 uger, hvor de hang på os konstant, som en god investering, for det er blevet MEGET nemmere nu. Jeg må så også sige, at vi havde den fordel, at børnenes far var hjemme i de første 10 uger, så vi var to om dem næsten hele tiden. Når folk sagde til mig, at man skulle huske at nyde dem, mens de var små, for "den tid kommer aldrig igen", svarede jeg altid: "Nej, vil du love mig, at den ikke gør det??!" Jeg vil i stedet sige HOLD UD! Det BLIVER nemmere med tiden, og jeg er sikker på, at u på et tidspunkt får overskud til at nyde børnene! Det havde jeg også meget svært ved at tro, mens jeg sad i det, men det er altså rigtigt! I de første 10-12 uger fik vi maksimalt 4-5 timers afbrudt søvn hver nat, og vi var lige til rotterne, for vi var på og på og på hele døgnet rundt. I den sidste uge har vi til gengæld pludselig fået 6-7 timers afbrudt søvn, og børnene har været nemmere at passe, og det har givet et enormt overskud. En aften begyndt jeg pludselig at tude af bare glæde over endelig at have overskud til at nyde mine børn og at nyde, at det blev tvillinger. Det var meget overvældende, og meget meget dejligt, og jeg er sikker på, at du også nok skal komme dertil på et tidspunkt! Så endnu engang: HOLD UD! Mange tanker fra *tulle*
Den 20-05-2006 18:07:27 skrev Anne Nieling: >Min mand og jeg har faaet tvillinger - de er nu 16 dage, >og vi er begge allerede nu ved at blive halvt sindsyge af >mangel paa soevn. >Den ene tvilling er nem. Den anden er svaer at faa til at >falde til ro - graeder meget, er kun rolig paa armen (24 timer >i traek). >Jeg tager hele tiden mig selv i at taenke: Bare det kun havde vaeret >ét barn! >Der er ingen tid til at nyde barnet/boernene og vi er som sagt begge >allerede nu nedkoerte af mangel paa soevn. >Hvad goer/gjorde I andre? > >mvh. Anne Nieling |
|