Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 3. februar 2000
Fra: vivian
Emne: SV: Pludselig og uventet tvillingemor...

Hej Gitte!
Det er sjovt at høre, at der nu også er andre, der har fået uerkendte gemelli! Jeg havde vitterlig aldrig hørt om det før! Alle synes jo, at det er en fantastisk historie, og ingen tror på, at det kan lade sig gøre i disse tider, hvor alt er overvåget, og man bliver checket i hoved og r.. (bogstaveligt talt). Men det er virkelig en solstrålehistorie, når det nu gik godt. Min mand og jeg talte dagen efter fødslen om, at tænk hvis der havde været noget galt med tvilling B - det havde vi aldrig kunne tilgive "systemet"... men det tænker vi ikke på nu, hvor de bare er her - store, sunde, raske, stærke og glade! Det er virkelig en dobbelt-gave! Ciao fra Vivian

Den 02-02-00 22:30:00 skrev Gitte Gjerning Petersen:
>Hej
>
>Hvor er det godt at høre at jeg ikke er ene om at
>få uventede tvillinger i dette overvågningssam-
>fund. Jeg blev mor til 2 drenge juli 1998. Da jeg
>havde fået den første (Nicklas), var min tanke at
>jeg skulle ikke have flere børn for veerne havde
>været så skrækkelige, men 3 min. efter kom der
>lige en mere (Benjmin)og det skabte noget panik
>på fødestuen. Vi havde en dreng i forvejen på
>4½ (Alexander). Det tog hårdt på ham at vi lå på
>Hillerød Sygehus i 27 dage efter. Det har været
>hårdt men det bliver nemmere hele tiden. Drengene
>er nu 18 måneder.
>
>Med venlig hilsen
>
>Gitte
>
>Den 25-01-00 00:16:00 skrev Vivian:
>>Hej!
>>Jeg er så heldig at være hovedperson i en fantastisk historie fra det virkelige liv: Vi fandt først ud af, at vi skulle have tvillinger under selve fødslen, da jordemoderen pludselig sagde "Der kommer sgu et barn mere, er der en eller anden, der vil kalde på en læge!!!" Jeg havde født Magnus (3700 gr.) stående, og da han var kommet ud, lagde jeg mig med ham på maven op på briksen og ventede på at føde moderkagen - men i stedet (12 minutter senere) kom Ida (2800 gr.) til verden! Er dét ikke en fantastisk historie?? Det skal i parentes bemærkes, at jeg ikke blev scannet under graviditeten, idet de ikke rutinescanner andengangsfødende (vi har en pige på 3½ i forvejen) på Frederiksberg Hospital. Jeg gik tiden ud og fødte præcis på terminsdagen. Ida og Magnus er idag 9 måneder gamle og har det fint! Sjov historie, ikk'?! Lad mig høre, hvis andre kender tilsvarende historier. Ciao!