|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
16. marts 2000 |
| Fra: |
Luise Schmidt |
| Emne: |
SV: Hvad koster tvillingehjælp ? |
|
Hej Morten Jeg er så heldig at bo i en kommune hvor det er muligt at få tvillingehjælp, når altså de har nog- le egnede unge at sende ud. Dem de sender ud er i en følordning, og de arbejder somregel 20 timer hos en familie og er så resten af tiden i en in- stitution. Deres løn er ikke særlig høj!! Mange er også uheldige med dem de får som medhjælp. Nu skal i jo så finde en selv og så synes jeg at man bør betale mindsteløn, som medhjælp i børneha- ve fik jeg til at starte med omkring 81 kr i timen, så der omkring mener jeg man skal betale. Jeg synes bare i skal se tiden lidt an, og finde ud af om i overhovedet har brug for hjælp....Jeg har været alene med min om dagen siden de var 3 uger gamle, jeg har selvfølgelig ikke nået den store rengøring hver dag, men jeg har da klaret de vigtigste ting uden stress, så det kan da lade sig gøre. Der er også mange der tilbyder at passe børn for en, og dér skal man bare tage imod med kyshånd. Folk er mere interesseret i at passe ens tvillin- ger,end de mange gange er, når der kun er en..?? Håber i kunne bruge det her til noget, og igen al held og lykke til jer. Luise
Den 15-03-00 10:59:00 skrev Morten W. Andersen: >Mange anbefaler, at man får en tvillingehjælp >i cirka 15 - 30 timer om ugen. >Vi er ikke i den heldige situation, at kommunen >kan hjælpe os, så vi må selv >ud på markedet. > >Vi er dog i tvivl om, hvilken løn man skal give >en pige / dreng, og derfor vil >vi meget gerne modtage nogle forskellige bud >herpå. Svar gerne her og På forhånd tak! > >Morten W. Andersen" > |
|