Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 4. april 2000
Fra: Janne Nieslen
Emne: SV: Søvn - sammen/hver for sig?

Hejsa.

Jeg har tvill. piger på snart 3 år. I starten sov de sammen,primært fordi det havde man fået fortalt af alle at det var det bedste. Jo større pigerne blev og pladsen blev mere trang, rykkede vi dem i hver deres ende af sengen. Det med at de vækkede hinanden har ikke været et rigtigt problem, da den der blev vækket hurtigt faldt til ro igen, altså hvis hun fik lov af mor og far. Da de blev så store at de ikke mere kunne deles om en junior-seng, kom de i hver deres. Og det var ikke noget stort hit, heller ikke selv om vi sætte sengene tæt på hinanden. Så enden på det hele blev at de fik en 1½-mands seng, bygget op i loftet. Som ekstra bonus fik de jo også mere gulvplads at okse rundt på. De vælger selv nu om de vil "ligge i arm", eller om de vil have fred for hinanden. Der er jo masser af plads. De er meget gode til at lade den anden sove, hvis en af dem vågner, enten midt om natten eller meget tidligt på morgenen.

Den 30-01-00 21:39:00 skrev chalotte:
>
>Hej
>jeg har selv tvillingedrenge på 1 år. Jeg har selv stået med samme problem som dig. For det er virkeligt irriterende når den ene vækker den anden. Men jeg valgte ikke at skile mine. Jeg syntes at de har været så tæt sammen inde i maven så derfor må de have i hvert fald lidt brug for hinanden. Men hvor har jeg mange nætter sagt til min kæreste at nu måtte vi altså ligge dem i hvert sit rum. Men næste morgen syntes jeg alligevel at det var synd. De lå i den sammen seng indtil de begyndte at genere hinanden. Jeg var noget spændt da de skulle over i hver deres seng. Men vi mærkede stort set ingen forskel. Så jeg tror egendlig bare at man skal gøre det man selv har det bedst med. Man bliver jo bare endnu mere irriteret hvis man tror at man tror man har en løsning så man kan få lov til at sove bedre og så ikke afprøver den.