|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
9. oktober 2000 |
| Fra: |
Helle Jensen |
| Emne: |
SV: Specialkost til den ene |
|
Hejsa Jeg kender til tvillinger med forskellig kost. Mine piger er 2½ år og den ene har mælkeallergi. Vi laver nu det meste mad uden mælk, men det er jo ikke al man kan lave. Vi har nu lært den ene, at hun ikke kan tåle maden og får ondt i maven, det går meget godt. F.eks ved hun godt hun ikke må få pålægschokolade, men godt Penotti smørepålæg( ala Nutella). Der har været problemer i vuggestuen, når de fik noget andet, men som regle prøver vi at lave mad, så alle kan tåle det. Det kan jo ikke h hjælpe noget, hvis man bliver syg af det.
Held og lykke
man skal jo heller ikke behandle dem ens
Den 04-10-00 17:31:00 skrev Helle Merete Dissing: >Hejsa > >Jeg fødte min dejlige unger d. 14.6.00, og 7 dage >senere viste det sig at vi står med et andet >problem end de fleste tvillinge forældre. > >Magnus er PKU´er og skal derfor have en kost >uden proteiner. Kristine skal selvfølgelig >som alle andre børn have proteiner, men Magnus >bliver hjerneskadet hvis han får proteiner. > >Så vores problem består i spørgsmå som, >hvormeget stjæler tvillinger mad fra hinanden? >Er der nogen der har erfaring i hvordan >tvillinger reagerer på ikke at må få det >samme at spise? OSV. > >Er der nogen der ved noget???? > >Alle gode råd modtages med tak > >Helle |
|