|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
22. januar 2001 |
| Fra: |
Gitte Damgård |
| Emne: |
SV: deles i børnehaven?? |
|
Man skal først og fremmest lytte til sig selv. Pædagoger vil altid anbefale at børnene kommer på hver sin stue - men det behøver IKKE være rigtigt for dine børn. Mine Tvillinger var sammen i dagplejen - men blev delt i børnehaven - og det er gået rigtig godt. De går nu også i hver sin børnehaveklasse. Men mine børn er også tve-æggede og er en dreng og en pige - så det gør nok også situationen lettere.
Stol på dig selv og din egen intuition og vær bevidst om at børnehaven/skolen altid anbefaler at de deles - uanset, hvordan børnene i øvrigt har det.
Jeg oplever det som rigtig godt at børnene får deres egen "identitet" og egne venner i børnehaven/skolen.
Og så en ting man skal tænke over: Har der ikke været situationer i din skolegang hvor du var glad for at der ikke var en bror/søster der holdt øje med dig og som evt. kunne sladre / drille ?
Gitte
Den 12-07-2000 17:05:00 skrev Helle Jensen: >Hejsa >Jeg tænker meget over debatten mht. at sende >sine tvillinger på hver sin stue i børnehaven. >Mine piger på 2½ er meget forskellige både i >udseende, temperament og lige knap alderssvarende. >Jeg overvejer og de skal på hver sin stue i børne- >haven og så deles senere hvis pædagogerne >anbefaler det. De leger ikke sammen i vuggestuen >og har hver deres "venner", men jeg er alligevel >itvivl. Hvad har I andre gjort eller tænkt jer >at gøre?? |
|