|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
22. januar 2001 |
| Fra: |
gitte@biozone.dk |
| Emne: |
SV: altid ens klædte?? |
|
Jeg synes det er rigtig synd at klæde børnene ens. I forvejen får børnene ofte en helt speciel opmærksomhed (de er faktisk offentlige) og det øger denne opmærksomhed at klæde dem ens. Argumenter om at det er lettere mht. tøjvask osv synes jeg er helt hen i vejret. Ville vi andre synes det var sjovt altid at gå rundt ved siden af en der havde det samme tøj på?
Vi skal støttes deres individualitet og deres evne til at være et helt og selvstændigt menneske - og det gør man ikke ved at gøre dem til "en kopi".
Gitte
Den 05-07-2000 15:48:00 skrev Helle Jensen: >Hejsa >Jeg har tvillingepiger på 2 år, jeg klæder dem >sjældent ens, da jeg mener det er vigtigt at >de får deres egen identitet og tidligt lære >hvem de er. Jeg synes der er utrolig mange, der >klæder deres tvillinger ens og dermed er med til >at bekræfte myten om, at tvillinger er og tænker >ens. Selvfølgelig køber jeg engagn imellem ens >tøj til dem. Hvad gør I andre og hvorfor?? er det >fordi det er nemmest at klæde dem ens eller er det >fordi I mener det er det eneste rigtige?? |
|