Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 22. september 2001
Fra: rikke
Emne: SV: Velkomst og efterlysning af Ægteskabsoplevelser

jeg er enægget tvilling(kvinde32 år).min søster og jeg har altid været meget sammen, og da hun "fandt" sin nuværende mand, gik der 3 mdr. før jeg blev kæreste med hans storebror. vi blev alle 4 gift samtidigt selvom det var utilsigtet, da det oprindeligt var meningen at min søster (og kæreste)skulle vidne for os. jeg føler faktisk de ødelagde glæden lidt for os det skulle jo være vores dag, og så blev vi noget overrasket over at de ligesom "overtog". jeg og min søster bliver ofte sammenlignet af vores mænd især når det ene par har en krise. nu er min søster og hendes mand flyttet på landet, 100 km fra hvor vi bor.det er faktisk rart fordi man har brug for adskillelsen, men også fordi min søster hele tiden overskrider mine/vores grænser. med andre mennesker ville hun ikke blande sig direkte i ægteskabelige "problemer" og børneopdragelse, men med os gør hun det direkte og uden omsvøb. det kan måske lyde meget lærerigt, men det er faktisk utroligt belastende for vores (min og jeg) ægteskab.
jeg er ved at komme til den ekendelse, at mange problemer i parforholdet, såsom at sætte grænser, altid at skulle bekræftes, at føle sig svigtet - meget vel kan skyldes at man er tvilling, og her især når man er enæggede.
jeg vil gerne høre fra andre der har oplevet, at de som voksne har haft personlige kriser og parforholdskriser, som de tror hænger sammen med det at vokse op som tvilling(enægget)
MVH RIKKE.
skriver@email.dk