Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 21. maj 2002
Fra: Linda
Emne: SV: mødregruppe for tvillingegravide med termin september 2002

Hej Susanne
Jeg har tvillingerpiger på 2 år og en datter på 5½ år. Min datter var derfor 3½ år, da hun blev storesøster, og jeg havde også mange tanker om, hvordan det ville gå. Det er gået så fint. Vi var så heldige, at hun skulle starte i børnehave et par mdr. før hun blev storesøster, så hun følte sig meget stor. Og den følelse udnyttede vi lidt. Familien gav storesøster gaver til hende, da de små blev født og hun var nu så stor, at hun kunne komme på ture med sine bedsteforældre alene og hun kunne hjælpe med små opgaver (hente sutter mm). Indimellem var der selvfølgelig konflikter, og man kommer til at sige ordene "du må lige vente lidt" rigtig mange gange. Hun kunne heller ikke forstå, at hun skulle i seng før dem i de første mdr. Men idag kommer hun i seng kl. 20 og de kommer i seng kl. 19, så spiller vi billedlotteri mm. og giver hende sin egen time sammen med os. Jeg håber i har en god familie, som vil aflaste jer lidt (gå ture med vognen mv) så I kan få tid alene med jeres store datter. Held og lykke med det hele.
Hilsen Linda

Den 17-05-2002 17:12:04 skrev Susanne:
>
>Hej Tina
>Jeg er ligeledes gravid med tvilinger, termin den 20. september, og ville meget gerne dele erfaringer og oplevelser med andre som er i samme glædelige og til tider bekymrende situation.
>I forvejen har vi en datter, Sofie, på tre år, hvilket er en af mine bekynringer, hvordan vil hun tage at blive storesøster til to på én gang. Hvad hvis tvilingerne bliver født for tidligt, hvordan vil det påvirke hende.
>Jeg har tusinde tanker om det at få tvillinger, kender ingen som selv har fået tvillinger. Men mange har meninger om arbejdsbyrden ved at få tvillinger. Hvorfor kan folk ikke bare fokusere på de positive sider...
>Jeg bor ligeledes i nordsjælland. Min mail adresse er syberg@ruc.dk, håber at du skriver tilbage!
>Med positive hilsener
>Susanne
>
>