|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
19. juni 2002 |
| Fra: |
Abelone Glahn |
| Emne: |
SV: Hvad koster tvillingehjælp ? |
|
Kære alle Det er faktisk ikke rigtigt, at man har KRAV på hjælp. Sundhedsplejersken kan indstille en familie til hjælp, hvis familien på en eller anden måde er i krise, har særlige behov,(og her er tvillinger ikke automatisk indregnet), eller på anden måde står i en situation, de ikke selv kan klare. Det vil så afhænge af Socialudvalget, om hjælpen kan bevilges, og ofte bevilges hjælpen i form af hjemmehjælp, som man selv skal finansiere. På denne side http://www.tvillinger.com/efter/barsel/Oversigt.htm kan du se en - desværre ikke helt ajourført - liste over, hvilke kommuner, der yder hjælp. Hvis du selv er stødt på en kommune, der giver eller ikke giver hjælp, vil vi på tvillinger.com være glade for at få en besked. Der er en tendens til, at den hjælp der ydes nu om dage, består i jobtilbud, og derfor er det vigtigt for såvel forældrene som den, der skal i jobtilbud, at vide lidt om, hvordan man samarbejder om opgaverne. Venlig hilsen Abelone Glahn tvillinger.com
Den 17-06-2002 10:43:30 skrev Gitte larsen: >Kære Joan. >hvor finder jeg disse rettigheder - i hvilken lov +.jeg ved, at min kommune vil modsætte sig, så jeg vil gerne være forberedt. Jeg har øvrigt i forvejen 2 børn, så hjælpen ville falde på et tørt sted. > >Den 15-06-2000 12:33:00 skrev Joan Kann: >>Hvis man sprøger kommunen om hjælp, så siger de >>at man selv skal sørge for det, og at de ikke vil >>betale det. Men tvillinge forældre har rent faktisk >>ret til at få hjælp til det huslige arbejde, >>indtil børnene er 1½ år. Der er bare ikke ret mange >>som ved, at det er sundhedsplejersken som skal >>bevilge/søge hjælpen hos kommunen. >> >>Med venlig hilsen >>Joan Kann >> >>Den 15-03-00 10:59:00 skrev Morten W. Andersen: >>>Mange anbefaler, at man får en tvillingehjælp >>>i cirka 15 - 30 timer om ugen. >>>Vi er ikke i den heldige situation, at kommunen >>>kan hjælpe os, så vi må selv >>>ud på markedet. >>> >>>Vi er dog i tvivl om, hvilken løn man skal give >>>en pige / dreng, og derfor vil >>>vi meget gerne modtage nogle forskellige bud >>>herpå. Svar gerne her og På forhånd tak! >>> >>>Morten W. Andersen" >>> |
|