Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 25. juni 2003
Fra: karina olsen
Emne: SV: Altid klædt ens??

Jeg har tvillingedrenge på nu 4 år, og det har da været og er en absolut speciel oplevelse!
Som jeg ville være ked af at have undværet.
Jeg synes det er helt i orden at måle sine poder op mod hinanden, samt iklæde dem ens tøj, for det er nu engang praktisk, når indkøber nyt tøj.
Desuden opnår man ikke misundelsen over de enkelte modeller, farver og lign., men kun hvis bare man formår at se forskellene!

For de vil altid være der!

Så det er op til os flerlingeforældre at gennemskue forskellene.
Det kan være svært imens de stadig er små.
Men det er da pudsigt, så forskellige de kan blive, når de i bund og grund opdrages efter samme normer, holdninger m.m.

Jeg kan se, at de selv "måler" sig op og ned af hinanden. Hvis de f.eks får alt for forskelligt tøj på... (De har altid haft deres "egne" farver)
Så kan de godt komme med deres indvendinger omkring dette.

Men også udstyrsmæssigt, så stiler de i stor grad mod de samme interesser, legetøj, venner og lign. Jeg tror de i nogen grad søger trygheden i hinanden,
da de godt ved at de er noget lidt specielt i omgangskreds, børnehaven mm. Så synes jeg at det er i orden at lade dem gøre som de føler for...
for de kan tids nok blive skilt ad når de når skolealderen.

Her siger jeg ikke at man bare skal lade stå til...
Alt med måde.

Jeg har efter manges udsagn, fra børnehave, omgangskreds, familie m.m ihvertfald fået 2 meget harmoniske, velopdragne og utroligt hensynsfulde børn ud af mine betragtninger.

Og kan særligt i de sidste ½ års tid se, at de alligevel er meget forskellige!!!! Skønt!

God Sommer!

Den 21-05-2003 12:56:52 skrev Marianne Jensen:
>Jeg er mor til 2 tveæggede tvillingepiger. De har altid været ens klædt mest fordi de ikke ligner hinanden og jeg derfor ville gøre opmærksom på at de er tvillinger. Hvis jeg en enkelt gang prøver på og gi dem forskelligt tøj på glor de på mig som om jeg var idiot og den mindste af pigerne nægter simpelthen og ha noget på der ikke er magen til den andens. Så indtil de selv giver udtryk om at nu vil de ikke være ens mere får de lov til at være ens.. Det skal lige siges at de har ikke lidt overlast over at være ens klædt og nu er de altså snart 4 år. hilsen Marianne