|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
3. september 2003 |
| Fra: |
Lene |
| Emne: |
SV: Altid klædt ens?? |
|
Hej tvillingemor !
Her må jeg - som selv er enægget tvilling - lige blande mig og komme med en vigtig bemærkning til dit indlæg:
Fra min søster og jeg var babyer til langt op i opvæksten (4-5 år) blev vi klædt i ens tøj. Det kan selvfølgelig være meget SØDT at have 2 ens piger, men men men ! det skal i mine øjne ikke gøres tit ! Man skal danne sin egen identitet før eller siden og så nytter det ikke noget at man kun er blevet omtalt som "tvillingerne" istedet for ens eget navn (vi var så ens, at familien havde svært ved at se forskel!).
Nej ! så hellere give tvillingerne tøj på i hver sin farve og gør noget ved at lade dem være forskellige. Jeg har selv haft store "problemer" med at finde min egen identitet fordi jeg altid er blevet sammenlignet med min søster. Vi har fulgtes i tykt og tyndt. Gik i samme klasse fra børnehaveklasse til 10. klasse og da vi begge valgte handelsskolen - ja, der kom vi også i samme klasse. Vi "skiltes" faktisk først, da vi blev elever i hvert vores firma og skulle køre hver sin vej på arbejde ! Det var hårdt, men det sku jo ske før eller siden. Så derfor mener jeg, at det er VIGTIGT at man giver tvillinger lov til at være klædt forskelligt !
Iøvrigt kan jeg lige fortælle at min søster selv har fået tvillinger. "Heldigvis" tveægget - en dreng og en pige så der er ikke så stor chance for at de bliver klædt ens som vi gjorde. Vi gør også meget for at skille dem ad og passe dem hver for sig engang imellem. De er meget sammen hver dag og går i den samme børnehave nu.
Mvh. den tveæggede tvilling
Den 21-05-2003 12:56:52 skrev Marianne jensen: >Jeg er mor til 2 tveæggede tvillingepiger. De har altid været ens klædt mest fordi de ikke ligner hinanden og jeg derfor ville gøre opmærksom på at de er tvillinger. Hvis jeg en enkelt gang prøver på og gi dem forskelligt tøj på glor de på mig som om jeg var idiot og den mindste af pigerne nægter simpelthen og ha noget på der ikke er magen til den andens. Så indtil de selv giver udtryk om at nu vil de ikke være ens mere får de lov til at være ens.. Det skal lige siges at de har ikke lidt overlast over at være ens klædt og nu er de altså snart 4 år. hilsen Marianne |
|