|
| Debat: |
Tvillinger |
| Dato: |
31. marts 2004 |
| Fra: |
|
| Emne: |
SV: Tvillinger i skole ??? |
|
Vi har prøvet begge dele, vores tvilliger er tæt knyttet. De startede i samme klasse og det gik godt, de fik mange fælles kammerater. Men manglede lidt at blive set som to selvstændige personer, når kammeraterne ringede spurgte de efter begge der var aldrig en der var foretrukken. Da vi flyttede efter 1 år ønskede den nye skole at skille dem fordi det havde de bedst erfaringer med.
Det gik også fint, de blev noget mere selvstændinge og fik hver deres veninder. De synes det var ok, hvis de ikke kunne være med når den anden havde besøg. De oplever en masse forskelligt og har altid noget at fortælle om.
Nu har de gået i hver deres klasse i 4 år. For mine børn var det godt at komme i hver deres klasse, Hvis de skal gå i sammen klasse tror jeg det er vigtigt at du forsøger at de får hver deres venner, så de bliver betragtet som enkelt personer istedet for tvillingerne. Men du kunne jo spørge på skolen hvad deres erfaringer er med tvilliger.
Hilsen Pia Den 24-03-2004 14:18:59 skrev : >Hejsa > >Jeg har 2 drenge på snart 3 år, jeg har lige >skrevet dem op til en privatskole, men finder så >ud af, at der højst sandsynligt kun vil være én >klasse/årgang det år, hvor de skal starte i skole, >og jeg ville jo helst have dem i hver sin klasse. >Er der nogle her med erfaring indenfor det >område, samme klasse/hver sin klasse ??? > >Mange hilsener >Ida |
|