Message view

Debat: Tvillinger
Dato: 18. april 2006
Fra: Lisbeth
Emne: SV: 2 på 2år står ud af sengen

Den 20-02-2006 22:31:10 skrev :
>
>
>Den 28-05-2005 14:05:17 skrev :
>>- Pyyyyhh vi er trætte i vores ansigter...
>>August og Gustau på 2 år har regnet ud hvordan de kommer ud af dres tremmesenge, og nu render de rundt i soveværelset som chinchillaer i bur!
>>Vi har tidligere haft det nemt, vi tog "god nat og sov godt" turen da de var 7 md. og siden har vi puttet på 5. min og de har sovet i løbet at 20 min. (altså de fleste aftener)
>>Er der nogen har der har en god metode til at lære dem at blive i deres egene senge, og lægge sig til at sove.
>>
>>mange hilsner Helle
>>
>>ps. i vuggestuen sover de på madras uden problemer...
>Jeg håber da virkelig der er nogemn der har et klogt svar til dig for
>jeg har også 2 på 2 år der stormer rundt den halve nat og jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind...
>Hvad gør man???>

Hej Helle

Hvor er det dejligt at høre man ikke er alene. Vi har 2 drenge der lige er fyldt 3 år. Da de var 1 3/4 røg de også første gang over tremmesengen og så var den nemme putning slut. Vores første indskydelse var at så længe de ikke kom ud fra værelset, så lod vi dem "gøre hvad de ville". OG der kunne godt gå lang tid. Kom de så ud af værelset blev de båret ind i seng. Nogen aftener gik det hurtigt andre gik det ikke hurtigt. I dag sover de stadig sammen men nu er tremmesiden kommet væk, og det går langt bedre. Nok også fordi de forstår hvad man siger. Set i bakspejlet tror jeg det kunne hjælpe hvis de havde hver sit værelse, så de ikke "pepper" hinanden op. Og som i så mange andre tilfælde kommer man også langt med at være tålmodig og tale roligt til dem samt sige hvad man gerne vil have de gør. Håber du kan bruge lidt af det. Selvom det ikke direkte var en løsning. Hilsen Lisbeth, mor til Aske og Noah.