Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 30. juni 2006
Fra: Marianne
Emne: SV: Tvillnge gravide + erfarne tvillinge mødre - gerne i Århus- søges/inviteres til erfarings deling

Jeg bor ikke i nærheden af Århus og tjekker næsten aldrig min mail. Men jeg ville bare sige til dig at du har meget at glæde dig til. Det er fantastisk at få to små vidundere. Jeg var selv førstegangsfødende, 25 år og fik to små piger som ikke vejede mere end tre pakker margarine. Mit råd til dig er at de for alt i verden skal sove og spise samtidig. Hvis den ene vågner, så væk den anden. Når en bliver sulten så SKAL den anden spise. Det virker måske barsk, men eller får du aldrig ro, og så kan du jo ikke være den gode mor som dine børn fortjener. Tag imod alt den hjælp du kan få, og sørg for at komme lidt ud af huset alene eller med veninderne. Hvis de ender med at få flaske kan din mand jo bare tage dem mens du slapper af. Mine to lå i en skråstol med en dyne over sig, og så blev flasken stoppen i munden på dem og hvilede på dynen. Så kunne jeg koncentrere mig om at snakke og smile til dem, og tage dem op for at bøvse på skift. Det fungerede rigtig godt. Mine piger er 2 år nu. Det har ikke være to hårde år, men to år fuld af oplevelser og udfordringer. De har virkelig meget glæde ud af hinanden og er i større grad end deres jævnaldrende vant til at vente på tur og dermed mere tålmodige. Vi får dem passet hjemme af en pige som er helt fantastisk. Man får tilskud fra kommunen, så det er ikke dyrt. Så skal de til gengæld ikke tidlig op om morgenen, og vi bestemmer hvad og hvor meget der skal ske for dem. De skal begynde i legestue til efteråret. Så har vi også fået gjort rent af den unge pige. Det kan virkelig anbefales. Jeg håber på alt godt fremover for jer og jeres børn.
Marianne

Den 27-06-2006 23:50:45 skrev Benedicte Kjeldsen:
>Hej :)
>jeg er i den lykkelige situiation at jeg venter tveæggede tvillinger.Jeg er meget glad og forventningsfuld, men da jeg også er førstegangs gravid, føler jeg mig nærmest dobbelt uerfaren. Jeg savner viden og indsigt i hvad de kommende måneder med "de 2 små" i maven vil bibringe. Hvilke glæder, udfordringer, og praktiske foranstaltninger jeg kan forvendte mig at skulle forholde mig til, som mor til tvillinger. Jeg har allerede fundet og læst en del literatur, men det jeg aller helst vil, er at tale med andre, som er i samme situiation som jeg, eller som allerede er så heldige allerede at være forældre til et par små tvillinger.Derfor tænkte jeg på om jeg herigennem evt. kunne skabe kontakt til andre tvilinge gravide eller forældre. Så har du feks. lyst til at maile sammen, eller bor du/I, som jeg, i Århus - Århus nord og har du/I evt.lyst til at mødes, feks på en cafe til en sludder og udvekling af erfaringer, er du I hjerteligt velkomne til at kontakte mig.
>
>-Ser frem til at høre fra dig/jer :)
>
>Mange venlige Hilsner
>
>Benedicte Kjeldsen
>
>(30 år/ Århus N/ Termin januar 2007)
>
> Min mail adresse er: dicte@pism.dk
>