Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 13. februar 2000
Fra: Only
Emne: Udvikling - forskellig...

Hej.
Mine tvillinger er 10 mdr. Dreng og pige.
De blev begge født normalt og "til tiden", var sunde og raske. Spiste hos mig med det samme og fulgte mig op på barselsgangen. Altså: Alt var/er i det hele taget fuldstændig problemfrit.
MEN jeg har et lille "luksus-problem":
Min datter er fint med. Rejser sig ved møblerne, efterligner både lyde og kropssprog, er aktiv, lyttende, nysgerrig og bare MED!
Min søn lærte at sidde selv da han var 6 mdr. - og dér har han siddet siden! Ja, jeg véd godt der er stor forskel på drenge og piger (også) på det udviklingsmæssige område. Men alligevel...
Han vil ikke ret gerne ligge på maven, og når han gør det ligner han en strandet hvalros, og ligger bare dér og vifter med arme og ben, mens han siger "ehmph". Han kan ikke holde sig oppe på alle fire - selv med min hjælp (og dén får han)og han gør kun halvhjertede "kryds-forsøg".
Han er - tilsyneladende - ikke interesseret i at efterligne mig, og virker alt i alt mere sløv.
Han er SKØN og kan charmere mig med sit blik eller smil og jeg elsker ham højt.
Det vil fryde mig, at se ham kravle!
Hvad gør jeg?
Kræver det en proffesionel vurdering, eller skal jeg bare, som jeg har gjort de sidste 4 mdr., sige: Det kommer nok, eller....?

"Only"