Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 13. juni 2000
Fra: Annette B. Larsen
Emne: "Sove erfaringer"

Jeg er mor til tveæggede tvillinger, Frederikke og Christoffer på 16 mdr.(Fra 2.feb. 99 - termin 3.marts 99)
Da vi kom hjem fra sygehuset efter 10 dage(på grund af kejsersnit), blev de først lagt i samme
tremmeseng, og da de blev for store til den, flyttede jeg dem over i hver deres seng, men
tæt ved siden af hinanden. Der sover de stadig, og selv om en af dem vågner før den anden, så er
de så vant til hinanden at det ikke generer - men er det et fremmed barn der græder, så vågner de!
Jeg har også fra starten vænnet dem til at spise og sove på nogenlunde samme tid, jeg har jo også
behov for at hvile lidt ind imellem. Som sagt står deres senge helt tæt ved siden af hinanden, og
det er yderst sjældent at de vækker hinanden(det sker kun hvis der bliver revet eller rusket i den
der sover) - men hvis de begge er vågnet samtidig om morgenen, så kan de sagtens underholde hinanden
med både "snak" og "sang"!! De går i vuggestue(på samme gruppe) og sover i samme barnevogn derude,
det fungerer også. Jeg har en combi-vogn, som vi bruger flittigt i week-enderne, og der er der heller
ingen problemer, men jeg er måske bare heldig!?
Venlig hilsen
Annette