Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 31. august 2000
Fra: Betina Nielsen
Emne: At miste den ene af sine tvillingepiger

Hej jeg hedder Betina og er 24 år. Jeg har en pige på 5 og havde indtil for kort tid siden enæggede tvillingepiger på to et halvt. Den 12. maj 2000, skete der en tragisk ulykke, da den ene af mine tvillingepiger druknede i en havedam. Vgjorde alt og prøvede alt for at genoplive hende, men det var for sent, hun var allerede død, da vi fandt hende. Mit spørgsmål er så... Hvad gør man bagefter??? Det er for det første meget hårdt at have mistet et barn, men samtidig skal hele tiden mindes om hvordan den døde tvilling kunne have været, da de jo ligner hinanden af udseende. Det er utroligt hårdt at kikke på vores datter og vide at der kunne have været en mere. Det vil være ufatteligt hårdt fremover, da deres fødselsdag jo også er den samme og de ville have fyldt det samme år. Det er bare hårdt og der er næsten ikke overskud til at tænke på andet. Normalt er jeg en stærk person, men denne ulykke har sat mig af helt nede på gulvet og hold fast hvor er det svært at komme op igen, findes der mon nogen ende på denne sorg, når jeg konstant vil blive mindet om det hele ved bare at kikke på min dejlige datter, som engang havde en tvillingesøster. Det er simpelthen så underligt kun at have den ene tilbage. Jeg håber at høre fra nogen, som selv har prøvet at miste den ene tvilling. Da jeg ikke er ret langt i min sorgbearbejdning, håber jeg at andre måske er kommet længere og kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg har virkelig brug for det, da jeg ikke kan se nogen ende på sorgen. Kærlig hilsen Betina