Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 10. januar 2001
Fra: Helle Bendtsen
Emne: Dagpleje for 1-årige enæggede tvillinger

Hej, jeg er mor til to enæggede tvillingepiger, som fylder et år den 18/1-2001, og vil høre, om der er nogle, som kan give mig et godt råd. Situationen er den, at jeg har fået tilbudt dagplejeplads hos en dagplejemor, som kommunen netop har ansat. Denne dagplejemor har en lille søn på 8 måneder, som hun også skal være dagplejer for (hun har desuden et lidt ældre barn, som går i børnehave). Jeg er lidt foruroliget over, at hun ikke har erfaring som dagplejer, da hun med de tre børn mere eller mindre skal passe trillinger. Samtidig ville jeg have foretrukket en dagplejemor, som ikke også skulle passe sit eget barn (bl.a. p.g.a. forfordeling af eget barn, barn syg-dage m.m.), og som måske havde lidt ældre børn, som kunne motivere mine tvillingepiger til ikke blot at kommunikere med hinanden, men også lære at tale med andre. Jeg skal desværre først møde den nye dagplejemor den 16/1-2001, men vil meget gerne høre, om jeg har grund til bekymring. Er jeg for skeptisk? Jeg vil gøre alt, hvad jeg kan, for at undgå, at mine piger skal skifte mellem for mange dagplejemødre, før vi finder den rette. (Umiddelbart har kommunen kun to alternativer til mig; at skille tvillingerne ad til to dagplejemødre, eller at vente indtil der dukker to pladser op hos en anden dagplejemor - jeg tror, at jeg vil kunne få noget familie til at se efter børnene i en kortere periode, hvis dette skulle blive aktuelt) Med venlig hilsen Helle Bendtsen