Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 24. januar 2001
Fra: Linda Lewalski
Emne: påklædning af tøj

Jeg er en kvinde på 34 år, som er alene med mine to tvillinge piger på 2 år. Hverdagen fungere fint. Det er 2 velfungerende og harmoniske børn. Jeg selv trives fint med min rolle som alen mor. Dog er det opstået et, måske lille problem, men for mig er det nu gået hen og blevet et stort problem. Stortset hver gang jeg henter pigerne i vuggestuen vil de ikke have deres overtøj af. Jeg har givet dem tid til, at lege færdig og ofte er jeg med i den leg i foretager sig. Jeg fortæller, at nu er det snart tid til, at skulle hjem og de skal have overtøj på. Det forstår de og siger JA. Lige indtil vi sakl hjem, så starter "problemerne". Det er efterhånden en kamp for mig. De vender og vrider sig. Den ene af pigerne skriger som jeg ved ikke hvad. Jeg bliver meget konserkvens, fastholder dem samtidig med, at jeg siger "stop", "vi skal hjem og der er ikke noget at gøre du skal have dit tøj på, og sådan er der bare. Ingen diskution om det. Det er der jeg er nået til nu. Jeg er selv uddannede pædagog og arbejder med samme aldersgruppe, som mine børn, og har derfor en del erfaring med børn. Derfor har jeg været meget pædagogisk i disse situationer, men nu gider jeg ærlig talt ikke mere snak og pædagogik på den front, da det,som skrevet, er blevet forsøgt. Er dette helt hen i vejret?...... eller hvad?.... Hvad skal jeg gøre i disse afskylige episoder.