Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 6. juni 2002
Fra: sid
Emne: SV: Enæggede tvillinger = kejsersnit?


06-06-02
Jeg fik den 3. maj 2 dejlige piger som skulle være enæggede. De blev taget ved kejsersnit men kun fordi kræfterne var ved at slippe op. Min graviditet forløb fint og uden problemer men lægerne ville alligevel sætte fødslen igang 14 dage før tid. Det var da meget fint bortset fra at de åbenbart havde det fint inde i deres mor.Efter flere forsøg med hormon behandling og stafet ind og ud af hospitalet åbnede jeg mig endelig nok til at de kunne tage vandet. Så startede veerne men efter flere timer skete der bare intet. Så gav de mig et drop med et ve-fremkaldende hormon og igen efter flere timer skete der intet. Jeg havde masser af veer men jeg havde overhovedet ikke åbnet mig. Tilsidst besluttede de at tage dem ved kejsersnit og Emma og Terri blev født den 3. maj 2 dage før termins datoen som jeg havde fået ved scanning. Jeg har aldrig hørt om at enæggede tvillinger skal tages ved kejsersnit pga tvilling B, og i teorien skulle min fødslen sagtens kunne foregået normalt hvis det ikke var fordi at naturen ikke fik lov til at gå sin gang, og at fødslen absolut skulle sættes igang. Jeg håber at du kan bruge min lille historie til noget. Held og lykke til din veninde.Mvh Sid
Den 05-04-2002 10:29:52 skrev Annica:
>Min veninde venter enæggede tvillinger og hun har fået af vide at der kun er en lille chance for at hun kan føde normalt.
>Grunden dertil er, at risikoen for at Tv. B kommer til at lide af iltmangel er ret stor, fordi de er enæggede og at der er risiko for at moderkagen løsner sig før Tv. B bliver født.
>Selv har jeg tveæggede tvillinger og jeg har aldrig hørt at der skulle være større risiko ved en fødsel af enæggede, end ved tveæggede.
>
>Jer med enæggede: Hvordan har I født og hvad har I fået af vide?
>Er der noget om snakken?
>
>KH. Annica.