Message view
    
Debat: Tvillinger
Dato: 7. april 2005
Fra: Anne Christensen
Emne: Tvillingers forhold til andre søskende!

Hej,

jeg er journalist på Nordjyske Stiftstidende og selv tvilling. Jeg har fået den idé, at jeg sammen med min tvilling Line, som pudsigt nok også arbejder på Nordjyske,vil lave en række artikler om tvillingers forhold til deres andre søskende.
Derfor søger vi et sæt tvillinger med andre søskende fra Nordjylland, der ønsker at fortælle om deres erfaringer.
Line og jeg har selv snakket meget om, hvordan vores lillesøster mon har det med, at vi bare plapre løs om alt det, vi har oplevet sammen. Føler hun sig udenfor eller er hun bare vant til, at vi har det tætte bånd, som hun ikke er en del af. Vores søster er vi også tætte på, men det bliver jo aldrig det samme som med ens tvilling. Dette vil vi gerne skilre med hjælp fra andre tvillinger derude.
Jeg interesserer mig utrolig meget for tvillingers forhold. Har tusind ting jeg gerne vil belyse for læseren. Men først og fremmest håber jeg,at høre fra jer til denne vinkel. I kan kontakte mig på tlf. 28 55 34 25.

Fakta om min søster og jeg:
Min søster og jeg er selv utrolig tætte.
Vi gik i folkeskole sammen, kom i klasse sammen i gymnasiet, gik begge på mediehøjskole - dog forskudt af hinanden, kom ind på Journalisthøjskolen sammen, og vi kom på Nordjyske samtidigt.

Håber virklig at I også vil være med til at belyse dette spændende emne. Det er der ikke kastet lys over før. I hvert fald ikke så vidt jeg husker.

Med venlige hilsener Anne