Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 17-06-2006 14:44:49 skrev *tulle*: >Kære Anne >Vi havde det på præcis samme måde. Den første måned til halvanden >står fortsat i min erindring som en MEGET lang marathon med børn i >armene KONSTANT og ALT for lidt søvn. Jeg tænkte også meget tit, at >det hele ville have været nemmere, hvis vi havde fået børnene med x-antal >års mellemrum. >Hos os aftog det dog relativt hurtigt igen, det var som om, at børnene havde >behov for at tanke en masse tryghed op ved at ligge meget i arm, og det fik >de lov til. Nu, hvor de er tre måneder, kan de sagtens ligge og vente på den >anden, feks ved enkeltamning eller bleskift, og det går rigtig fint med - efter >at have holdt dem i armene i 10-15 minutter - at lægge dem til at sove i deres >egne senge, hvor vi så sidder hos dem og holder dem i hånden, mens de falder >"resten af vejen i søvn". >Vi ser de første ca. 10 uger, hvor de hang på os konstant, som en god investering, >for det er blevet MEGET nemmere nu. Jeg må så også sige, at vi havde den fordel, at >børnenes far var hjemme i de første 10 uger, så vi var to om dem næsten hele >tiden. >Når folk sagde til mig, at man skulle huske at nyde dem, mens de var små, for "den >tid kommer aldrig igen", svarede jeg altid: "Nej, vil du love mig, at den ikke gør >det??!" >Jeg vil i stedet sige HOLD UD! Det BLIVER nemmere med tiden, og jeg er sikker på, at >u på et tidspunkt får overskud til at nyde børnene! Det havde jeg også >meget svært ved at tro, mens jeg sad i det, men det er altså rigtigt! >I de første 10-12 uger fik vi maksimalt 4-5 timers afbrudt søvn hver nat, og vi var lige til >rotterne, for vi var på og på og på hele døgnet rundt. >I den sidste uge har vi til gengæld pludselig fået 6-7 timers afbrudt søvn, og børnene >har været nemmere at passe, og det har givet et enormt overskud. En aften begyndt jeg >pludselig at tude af bare glæde over endelig at have overskud til at nyde mine børn og at >nyde, at det blev tvillinger. Det var meget overvældende, og meget meget dejligt, og jeg >er sikker på, at du også nok skal komme dertil på et tidspunkt! >Så endnu engang: HOLD UD! >Mange tanker fra >*tulle* > > > >Den 20-05-2006 18:07:27 skrev Anne Nieling: >>Min mand og jeg har faaet tvillinger - de er nu 16 dage, >>og vi er begge allerede nu ved at blive halvt sindsyge af >>mangel paa soevn. >>Den ene tvilling er nem. Den anden er svaer at faa til at >>falde til ro - graeder meget, er kun rolig paa armen (24 timer >>i traek). >>Jeg tager hele tiden mig selv i at taenke: Bare det kun havde vaeret >>ét barn! >>Der er ingen tid til at nyde barnet/boernene og vi er som sagt begge >>allerede nu nedkoerte af mangel paa soevn. >>Hvad goer/gjorde I andre? >> >>mvh. Anne Nieling