Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 28-01-2000 11:12:00 skrev Vivian: >Sjovt! Jeg har ellers aldrig hørt om nogen, der har fået uerkendte gemelli. Den jordemoder, jeg fødte med, havde haft en hjemmefødsel for 10-15 år siden, hvor det også pludselig midt i det hele viste sig, at der var to - men bortset fra hende og nu dig (og mig selv selvfølgelig) har jeg aldrig hørt om nogen. Glad - men lidt træt - hilsen fra Vivian :-) > >Den 28-01-00 08:57:00 skrev : >> >>Hej >> >>jeg har en lignende histiorie, jeg fødte tvillinger i 93. >>Jeg var også anden gangs fødende, jeg havde en dreng på 3 år. >>Det kom også helt bag på os at vi fik tvillinger. >>Min mand skulle ud og rejse 5 uger før termin. Vi talte om det var muligt at fødslen kunne finde sted den uge. Jeg sage tag du bare afsted det var noget andet hvis vi skulle have tvillinger. >>Samme dag han tog afsted gik vandet, jeg regnede med et stort barn, da fostret fyldte mere i maven end den store som vejede 3700 gr. >>Jeg sørgede for pasning af den store og lovede at hente ham dagen efter med den lille. Da jeg skulle føde, fandt de en god hjetelyd i den ene side og en dårlig i den anden, det var der ingen der undrede sig over, ud over mig. >>Jeg fødte først en lille pige på 1560 gr. Min komentar til det var, "det var en lille en der må være noget mere". Jordmoderen følte på min mave og sage ja der er en til. >>I løbet af 3 minutter var fødestuen fyldt op med læger og jordmødre ca 10 ialt. >>Jeg fødte endnu en pige 2120 gr. 7 min efter tvilling A. >>På grund af deres fødslesvægt, var vi indlagt de første 5 uger, men det er en helt anden histiorie. >>Jeg fødte på Glostrup, og var skannet i 13 uge pga. blødninger. De har siden hen valgt at rutine skanne alle. >>De er nu næsten 7 år, og klare sig fint.