Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 17-07-2000 18:30:00 skrev Pia Frederiksen: >Hej Helle. >Jeg kan kun nikke genkendene til dit problem....stod selv med det samme spørgsmål engang. Vi har 2 enægget piger på nu 4 år. De kom i vuggestue, da de var 1 år, på samme stue. Det gik på sin vis godt nok, men alligevel "sloges" de nogle gange om ommærksomheden. De kunne da også lege hver for sig, men vi valgte at prøve at skille dem ad, da de skulle i børnehaven. Det er noget af det bedste vi har gjort, føler jeg mig overbevist om idag. De har en masse ting at fortælle hinanden om når dagen er slut, fået deres egne nye venner,og er blevet lidt mere selvstændige. De kan dog, når savnet bliver for stort, sagtens komme ind på tvillingens stue og lege. Det har også meget at sige, at de pædagoger der er der, sætter sig lidt ind i børnenes liv, og fortår at "hjælpe dem gennem dagen". De er jo på en vis ikke helt som andre børn, og dette skal personalet huske at have i baghovedet. Men der er jo alligevel ikke 2 tvillingepar der er ens, så det bliver nok en "prøve" for jer, og se om den beslutning I nu træffer, glæder jeres børn. Men pøj pøj med det. Hej fra Pia. > >Den 12-07-00 17:05:00 skrev Helle Jensen: >>Hejsa >>Jeg tænker meget over debatten mht. at sende >>sine tvillinger på hver sin stue i børnehaven. >>Mine piger på 2½ er meget forskellige både i >>udseende, temperament og lige knap alderssvarende. >>Jeg overvejer og de skal på hver sin stue i børne- >>haven og så deles senere hvis pædagogerne >>anbefaler det. De leger ikke sammen i vuggestuen >>og har hver deres "venner", men jeg er alligevel >>itvivl. Hvad har I andre gjort eller tænkt jer >>at gøre??