Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 11-08-2000 20:29:00 skrev Dorthe Hansen: >Hej Helle > >Mine enæggede tvillinger Andreas og Patrick på lidt over >3 år er lige startet i børnehave pr. den 1. august. >Jeg valgte, efter samråd med min dagplejer (som var enig) >at få anbragt drengene på hver sin stue i børnehaven. > >Patrick har i en periode været lidt dominerende, og jeg lagde >mærke til at når de legede omkring andre børn var >det altid Andreas og Patrick der legede sammen - oftest >uden andre børn, og tit på Patricks præmisser. > >Det var for en stor dels vedkommende derfor jeg valgte at >"skille" dem i børnehaven. >Skille i gåseøjne, fordi de selvfølgelig besøger hinanden >på tværs af stuerne når de har lyst, og når de leger ude. > >Jeg er nu, efter den første indkøring, endnu mere sikker >på at det var det rigtige at gøre - for MINE drenge. > >Men alle børn er forskellige - også tvillinger, så mit råd >til dig må være at snakke med pædagogerne som er sammen med >dine tvillinger i dagtimerne og selvfølgelig selv vurdere om >DINE børn er klar til at blive delt. > >Og hvis de skal deles, så tag en snak med personalet i børnehaven >så dine tvillinger kan være sammen hvis de savner hinanden især >i starten. > >Varme hilsner fra > >Dorthe > >Den 12-07-00 17:05:00 skrev Helle Jensen: >>Hejsa >>Jeg tænker meget over debatten mht. at sende >>sine tvillinger på hver sin stue i børnehaven. >>Mine piger på 2½ er meget forskellige både i >>udseende, temperament og lige knap alderssvarende. >>Jeg overvejer og de skal på hver sin stue i børne- >>haven og så deles senere hvis pædagogerne >>anbefaler det. De leger ikke sammen i vuggestuen >>og har hver deres "venner", men jeg er alligevel >>itvivl. Hvad har I andre gjort eller tænkt jer >>at gøre??