Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 11-08-2000 20:39:00 skrev Dorthe Hansen: >Hej Helle > >Jeg klæder aldrig mine enæggede drenge ens, fordi >det bare vil gøre det umuligt at se forskel på dem. > >Jeg gør meget for at understrege at mine drenge IKKE >er "tvillingerne", men Andreas og Patrick. > >Jeg synes da det ser enormt sødt ud at tvillinger er >klædt ens, men hvor MÅ det være irriterende at ingen >rigtig ved hvem man er - fordi det er vel hip som hap, >når man alligevel er helt ens. > >NEJ - vel er det ej - jeg har pointeret (og vil sikkert >blive nødt til det længe endnu) overfor gud og hver mand at >mine børn hedder Andreas og Patrick - ikke "tvillingerne" > >Jeg tror at "ens" tvillinger i ens tøj opfordrer til at opfatte >børnene som en helhed i stedet for to individer. > >Jeg køber for øvrigt også tit ens tøj - for jeg vil da ikke >vælge det næst-pæneste til den ene søn - De har det bare ikke >på samme dag - så'n kan det jo også gøres. > >Bare lige mit pip. > >Varme hilsner fra > >Dorthe > > >Den 05-07-00 15:48:00 skrev Helle Jensen: >>Hejsa >>Jeg har tvillingepiger på 2 år, jeg klæder dem >>sjældent ens, da jeg mener det er vigtigt at >>de får deres egen identitet og tidligt lære >>hvem de er. Jeg synes der er utrolig mange, der >>klæder deres tvillinger ens og dermed er med til >>at bekræfte myten om, at tvillinger er og tænker >>ens. Selvfølgelig køber jeg engagn imellem ens >>tøj til dem. Hvad gør I andre og hvorfor?? er det >>fordi det er nemmest at klæde dem ens eller er det >>fordi I mener det er det eneste rigtige??