Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 12-08-2000 14:28:00 skrev Dorthe Hansen: >Hej Sanne > >Jeg er mor til tvillingedrenge, som nu er godt 3 år. >Jeg husker dog stadig min (Korsør) kommunes tvillingehjælp. > >Jeg har haft to af slagsen og som du ganske rigtigt >skriver er det bistandsklienter, som bare SKAL aktiveres. > >Min første hjælper fortalte at hun havde valget mellem >tvillingehjælp eller aktivering på plejehjem - >og "hellere tørre røv på babyer end på gamle" var hendes kommentar. > >Jeg var ellers ret positivt indstillet - hun var selv tvilling >og havde to børn, så hun vidste da noget om børn. >JA - hun vidste at hun havde ret til barnets 1. sygedag og den >brugte hun skam flittigt - hvis hun ikke selv var syg ! > >Problemet er ikke så meget at man ikke har hjælp - problemet >er mere at man ikke har hjælp - når man forventer det ! > >Hun blev afskediget den dag hun åbnede min post - DET var for meget. >Jeg bad hende smutte og ikke komme igen - på det tidspunkt var >jeg stort set ligeglad med om jeg fik en ny - hun skulle bare ikke >vise sig mere. > >Men jeg FIK en ny - uden børn (men bestemt ikke uden LYST til at arbejde med børn) > >Og hun var GULD værd. Hun gjorde de ting der var planlagt >og tog selv initiativ til andre ting. >Hun lærte mine drenge at sove til middag på samme tid - >et projekt som ikke helt var lykkedes for mig, og jeg >overlod trygt mine drenge til hende. > >Hun har efter sin tid som tvillingehjælper hos os trådt ind som >babysitter, når bedsteforældrene ikke kunne. > >så man KAN være heldig - bare ikke altid i første forsøg. > >Varme hilsner > >Dorthe Hansen > >Den 26-07-00 09:00:00 skrev : >>Jeg har haft fire forskellige tvillingehjælpere >>(Kbh.s kommune) og har desværre dårlige >>erfaringer - trods at jeg indstillede mig >>på at være meget large og lave de ofte omtalte >>lister etc. >>Man skal gøre sig klart, at >>tvillingehjælpere er 'tvangsaktiveret', >>de har egentligt ikke noget valg, men SKAL >>yde noget for deres bistandshjælp. De kan vælge mellem forskellige tilbud >>- men noget skal de lave. Dét smitter >>af på indsatsen (hvis de da overhoved dukker op) >>samtidig med at de måske ikke helt >>ligner ens drømmebillede af en babysitter (en iransk pige med sprogvanskeligheder og >>og slør var en variant, en heavyrock-type af en ung mand >> en anden jeg havde). >> >>Når man sidder med den overvældende nyhed om to istedet for en, spørger man >>selvfølgelig efter mulige hjælpeordninger. For kommunen er det >>dejligt at kunne sige at "vi har skam tvillingehjælpere". >>Men det er en sandhed med modifikationer. I realiteten skulle de måske sige; >>"Vi har bistandsklienter - vil du prøve en?". >> >>Desværre er vi igen dér, hvor vi altid ender, når det handler >>om tvillinger; Der er ikke noget som socialt netværk og en >>en hjemmegående bedstemor. >> >>Sanne Fandrup >> >> >> >>