Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 26-09-2000 14:52:00 skrev pia: >Hej Charlotte, > >Ja, det kender vi desværre alt til, og den der med at >moderen selvfølgelig godt kan kende forskel, ja >det er noget vrøvl.... >Jeg har piger fra nov. 99 og er så heldig at >Sarah har et storkebid i nakken, men det er lige >så stille ved at forsvinde, så derefter er >det bare med at være opmærksom. Vi har valgt IKKE >at give dem hverken navne skilte eller bestemt >tøj på. Derimod kræver det en del selvdisciplin, >for vi kalder dem sjældent den ene eller den anden, >men helst ved navn. Jeg tager da nogle gange fejl, >men nu efter de er begyndt at pludre meget kan jeg >høre forskel, og så har jeg over de sidste 10 mdr. >prøvet at hæfte mig ved deres ansigtsudtryk, og når jeg >er i tvivl, skaber jeg øjnkontakt og kan altså godt >kende forskel. MEN tro ikke at det ikke har givet mig >søvnløse nætter, det har taget lang tid at komme hertil, >og det er ikke på 1 sek. at jeg kan kende dem fra >hinanden, jo når de er sammen, men hver for sig kan jeg godt >efter et par sek. intens gennemgang af ansigtet. >Når de sover er det derimod umuligt. >Jeg er blevet enig med mig selv om at det kommer >nok en dag, og den lidt hårde sandhed er jo, >at det kommer de jo altså ud for resten af >deres liv, så mon ikke det er OK, at de ligesom >er bekendt med problemet. >Jeg kan fortælle at den eneste forskel pigerne har >efter storkebiddet forsvinder er det højre øre, hvor >"spiralerne" er en lille smule forskellige. >Jeg synes det er synd at sætte mærker på dem, >jeg kender mange børn der har tvillinge legekammerater >som de sagtens kan kende fra hinanden fra lang >afstand, så det er åben bart en evne vi >engang har haft, så det er bare at træne den igen. >men uha hvor er det "træls" ikke at kunne kende forskel på >sine børn...... > >Håber det giver dig lidt ro, du ikke er alene. > >MVH >Pia >Den 24-09-00 22:43:00 skrev Charlotte Vestergaard Jensen: >>Jeg fødte 2 dejlige enæggede tvillingepiger d.17-5-2000. >>Vores problem er at vi har utrolig svært ved at kende >>forskel på, hvem der er hvem. De er fuldstændig iden- >>tiske m.h.t vægt,længde & hovedmål. Vi har fået et >>råd m.h.t.at give dem navneskilte på deres tøj(som >>ekspedienterne i stormagasinerne har på). Men jeg vil >>gerne høre fra andre tvillingeforældre i lignende >>situationer, hvad De gør !! >> >>På forhånd tak >> >>Charlotte >> >> >>