Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 22-10-2000 09:15:00 skrev Else Korsbæk: >Tænk sig at være så heldig, at have nogen man er så tæt forbundet til som sin tvilling, og som man kan øve sig med at skændes og slås for bagefter at kunne blive gode venner igen. Det er en lærdom for livet, man der får serveret på et sølvfad. >At vi voksne så kan være ved at gå ud af vores gode skind over at overvære dette, ja det er jo noget helt andet. Det er en udmærket ting at sende ungerne et andet sted hen i huset eller udenfor for at skændes færdig. Eller hvis vi voksne har brug for totalt fred i øregangene, så er det ind på hver sit værelse indtil de kan finde ud af at snakke ordentligt med hinanden igen. >Venlig hilsen >Else Korsbæk > >Den 16-08-00 22:04:00 skrev Lone Drejer: >>Vi har 2 enæggede tvillingepiger på snart 9 år. De skændes >>rigtig rigtig meget. Det har været tiltagende de sidste 3-4 måneder. Det >>er ved at drive os til vanvid. De råber og skriger og slås, de er virkelig >>modbydelige ved hinanden. De går i samme klasse - med sidder ikke sammen. >>De er meget sjælendt ens klædt på. Vi er meget bevidste om at præge >>pigerne så de bliver 2 selvstændige individer. Vi forsøger at skille dem >>ad, så de evt. leger med hver sin veninde. Detter er ikke altid særlig >>vellykket. Tit har de jo også nok i hinanden. >>Udover pigerne har vi har også en dreng på 11 år. Blandt ham og pigerne >>enkeltvis er der også tit skænderier, men ikke på helt samme måde. >>Pigerne kan indimellem selvfølgelig også være hinandens bedste venner. >>Er der nogle som har oplevet noget lignende og evt. har et godt fif til os >>? Vi er ved at være trætte af at skælde ud.