Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 22-01-2001 09:43:35 skrev Gitte Damgård: >Man skal først og fremmest lytte til sig selv. >Pædagoger vil altid anbefale at børnene kommer på hver sin stue - men det behøver IKKE være rigtigt for dine børn. >Mine Tvillinger var sammen i dagplejen - men blev delt i børnehaven - og det er gået rigtig godt. >De går nu også i hver sin børnehaveklasse. >Men mine børn er også tve-æggede og er en dreng og en pige - så det gør nok også situationen lettere. > >Stol på dig selv og din egen intuition og vær bevidst om at børnehaven/skolen altid anbefaler at de deles - uanset, hvordan børnene i øvrigt har det. > >Jeg oplever det som rigtig godt at børnene får deres egen "identitet" og egne venner i børnehaven/skolen. > >Og så en ting man skal tænke over: >Har der ikke været situationer i din skolegang hvor du var glad for at der ikke var en bror/søster der holdt øje med dig og som evt. kunne sladre / drille ? > > > >Gitte > > > > > >Den 12-07-2000 17:05:00 skrev Helle Jensen: >>Hejsa >>Jeg tænker meget over debatten mht. at sende >>sine tvillinger på hver sin stue i børnehaven. >>Mine piger på 2½ er meget forskellige både i >>udseende, temperament og lige knap alderssvarende. >>Jeg overvejer og de skal på hver sin stue i børne- >>haven og så deles senere hvis pædagogerne >>anbefaler det. De leger ikke sammen i vuggestuen >>og har hver deres "venner", men jeg er alligevel >>itvivl. Hvad har I andre gjort eller tænkt jer >>at gøre??