Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 13-06-2005 23:24:22 skrev lene: >Kære Rie! > >Det er også en stor "mundfuld" at skulle gå hver sin vej fra sin tvilling! > >Jeg er selv enægget tvilling og vil tage udgangspunkt i min egen situation og mit liv når jeg >her sender et svar til dig: >mine forældre valgte også at lade mig og min søster gå i samme klasse - fra 1. til 10. klasse. >Da vi begge ønskede at gå på handelsskole, meldte vi os hver for sig - lidt i spinkelt håb måske >om at komme på samme skole - men i hver sin klasse. Vi endte med at få indkaldelse til den samme >klasse - så vi gik også i handelsskole sammen. >Vores veje skiltes egentlig først da vi fik læreplads. Dengang var vi 18 år, boede hjemme men var >hver især ved at flytte hjemmefra med hver vores kærester. >Jeg har kunne mærke adskillelsen - og tænker også stadig over at vi skiltes så sent i vores liv... >men sådan blev det... > >Vil kun sige at det er lidt en fordel at begynde at se sig selv som enkelt individ - men stadig >have sin tvilling som "støtte"... bare ikke på samme skole eller i arbejdslivet. > >det er svært at råde dig... Alting kan godt være forvirrende og virke problematisk - men tror >du ikke at du har godt af at vise at du kan hvad du vil og så være sammen med dine nye venner i skolen >alene - og nyde at du har en tvilling som du kan støtte dig til og fortælle alt til når du er hjemme?... > >du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil spørge mig om noget. > >Håber jeg har givet dig et lille skub i den rigtige retning. > >;-) Lene > >Den 20-04-2005 21:52:13 skrev Rie: >>Hej >>Jeg er en tvilling (pige) på 16 år. Min bror og jeg har altid gået i samme klasse og er nu startet på handelsskolen, og er snart færdige med i 1.klasse. >>Men jeg er ikke så glad for min klasse, og skal derfor skifte skole efter sommerferien. Vi er jo rigtig meget sammen- har mange af de samme venner og "hænger" tit ud sammen efter skole. >>Og nu er jeg lidt nervøs for hvad der vil ske. Jeg er meget knyttet til min bror- og bruger ham tit som støtte, hvis jeg er ked a noet i skole (har problemer med dem fra min klasse) eller mangler lektiehjælp. >>Nu er jeg bare nervøs for, at vi vil blive trukket længere fra hinanden... Han vil ikke kende min klasse så godt, og vi vil ikke have mulighed for at smutte i byen efter skole + at jeg skal gå i skole hveranden lørdag hvilet måske vil gøre, >>at han også vil gå til flere fester osv uden mig... >>Jeg håber meget på, at høre fra nogen som måske har prøvet det samme eller måske kan hjælpe mig/os videre.. >>- Rie