Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 11-11-2005 21:38:49 skrev jeanette christensen: >Hej Rie.. >Tillykke med de små vidundere. >Jeg har selv to på 5 mdr og en på 7 år. >Jeg har gjort det fra starten at de fik mad og bøvsede >og herefter blev de lagt i seng med en lille bamse og sut. >Jeg har måtte gå ind og give sut et par gange men så er de >også begge faldet i søvn. >Hvordan ligger de? ligger de i sammen seng eller er de skilt? >For mine betød det meget at de var sammen,de sov ikke vis de sov >i hver deres seng. >Jeg har meget dårlig erfaring med nr 1 da jeg altid skulle bruge l >lang tid på lægning og gå med i arme.. >Jeg håber at du kan bruge lidt af det..Du er velkommen til at skrive >til mig.. >Held og lykke.. >K.H >Jeanette :-)) > >Den 26-10-2005 20:54:14 skrev Rie: >>Jeg er mor til 2 drenge på 3 mdr. Jeg bøvler sådan >>med at få den ene til at sove. >>Min sunhedsplejerske siger, at jeg skal lægge ham >>i seng, når han viser træthedstegn. Han skal lære >>selv at falde i søvn. >>Han kan ligge måske 3 minutter og skriger så >>helt hysterisk og det ender med at jeg må tage >>ham op 5-10 gange og til slut lade ham falde i >>søvn på min arm. >>Min anden dreng skal også hjælpes lidt på vej, men >>kan godt selv falde i søvn med sutten. >>Jeg har prøvet alt, føler jeg. Jeg er meget obs på, >>hvornår han blir træt, men synes altid han ender >>med at blive overtræt, da han er så besværlig. >>På mig virker det som om, at han ikke er parat til >>selv at falde i søvn. Andre siger vi har vænnet >>ham til armen. Sundhedsplejersken sagde i øvrigt >>i den første tid, at vi ikke kunne holde drengene >>for meget, så det gjorde vi. >>Jeg føler mig så forvirret som førstgangs mor med >>2 små børn. Jeg vil så gerne gøre tingene rigtigt, >>og give mine drenge nogle gode vaner, men min ene >>dreng driver mig bare så langt ud, når han ikke >>vil sove, så det er nemmere bare at sidde med ham, >>til han helt sikkert sover. >>Jeg vil lige sige, at begge drenge altid har sovet >>på deres fælles værelse, da jeg slet ikke kunne >>sove for dem i soveværelset. Og når først de sover >>sover de ca.8 timer i første omgang og 3-4 timer >>efter de har fået bryst. >>Er der ikke nogle garvede forældre, der vil dele >>deres erfaringer med mig, komme med gode råd, og >>måske trøste mig med, at det er helt normalt? Jeg >>vil jo gerne at jeg en dag, helst inden længe, >>kan lægge begge mine børn i seng og at de så selv >>falder i søvn. Men kan man forlange af 3 mdr gamle >>babyer at de kan det? >> >>Håber meget på respons..... >>Mange hilsner fra Rie >>